بازدید 16846
ناکامی ایران در نورسلطان تا سه وزن پایانی هم ادامه پیدا کرد

گزارش لحظه‌به‌لحظه کشتی فرنگی قهرمانی جهان| حسرت فینال کشتی ایران پنجساله شد / شکست نجاتی و منجزی در نیمه نهایی / برد و باخت ناباورانه گرایی؛ قهرمان المپیک را در ۲دقیقه برد و به سوئدی باخت! / سه سهمیه المپیک پرید

گرایی که با دشوارترین قرعه ممکن مقابل «کیم هیون وو» قهرمان المپیک و جهان، نمایشی خیره کننده داشت و فرنگی کار کره‌ای را روی پل برد تا در کمتر از دو دقیقه با نتیجه ۸-۰ برنده شود، در ناباوری با هشت اختلاف به حریف سوئدی باخت تا فقط دنبال شانس برنز باشد. نجاتی و منجزی هم که تا نیمه نهایی پیش رفته بودند و سهمیه المپیک را گرفتند، پای فینال باختند و حالا برای برنز روی تشک می‌روند
کد خبر: ۹۲۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 16 September 2019

در آخرین روز از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان سه نماینده ایران روی تشک رفته اند و امیدها برای کسب مدال و جبران ناکامی در هفت وزن قبلی به بازوان این سه مرد دوخته شده بود اما هر سه کشتی گیر ایران در مهمترین مسابقات قبل از فینال باختند و حالا برای سومی باید بجنگند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ مسابقات سه وزن سوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح امروز در شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد و نمایندگان ایران به مصاف حریفان شان رفته اند که در مسابقات پیش از ظهر نمایش خوبی داشتند اما در آخرین گام قبل از فینال بازنده شدند.

به این ترتیب هیچ کدام از ۱۰ فرنگی‌کار ایران نتوانستند راهی فینال رقابت‌های جهانی شوند تا داغ فینال برای کشتی فرنگی ایران ۵ ساله شود. امروز ساروی و حامد تاب، دو بازمانده ایرانی از روز دوم مسابقات در جدول بازنده ها، با شکست مقابل حریف رومانیایی و حذف از گردونه رقابت ها، کام کشتی دوستان ایرانی را تلخ کرد. آخرین بار قاسم رضایی فرنگی‌کار سابق ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس راهی فینال شد و کشتی فرنگی ایران باید تا سال آینده که مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی برگزار می‌شود، منتظر شکستن این طلسم بماند.

ظهر دوشنبه به وقت تهران نیز محمدهادی ساروی، نماینده وزن ۹۷کیلوگرم ایران که روزگذشته با شکست ۴-۳ برابر آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان راهی گروه بازنده‌ها شده بود، برابر جنک ایلدم دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از ترکیه روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. ساروی اگر به مسابقه رده بندی می‌رسید، سهمیه المپیک را به دست می‌آورد.

با این حساب، کشتی فرنگی کاران ایران در کسب سه سهمیه المپیک در اوزان، ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم ناکام ماندند و باید در مسابقات گزینشی المپیک به دنبال این سه سهمیه باشد. تاکنون شاگردان بنا تنها یک برنز توسط عبدولی کسب کرده اند که نتیجه ای بسیار ضعیف محسوب می شود.

نجاتی شانس فینال جهانی را از دست داد  

در وزن ۶۰ کیلوگرم ۳۹ تن حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست با ارائه فنون زیبا و یک کشتی هجومی با نتیجه ۹ بر صفر مقابل سیدالله تاژایف از ترکمنستان به پیروزی رسید و حتی اجازه نداد، مسابقه به سه دقیقه دوم بکشد. وی در دور بعد هاتم محمود فهمی از مصر را ۳ بر یک شکست داد و در سومین مبارزه نیز هفت بر صفر سئونگ هاک کیم دارنده مدال برنز جهان 2017 از کره جنوبی را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید تا نشان دهد، برای گرفتن مدال در نورسلطان مصمم است.

وی در مسابقه بعدی برابر ایوو آنگلوف کشتی‌گیر کهنه‌کار بلغار و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۳ و برنز جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن صعود به نیمه نهایی موفق شد دومین سهمیه را برای کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۰ بدست بیاورد. 

علیرضا نجاتی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی برابر فومیتا از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. وی برای کسب مدال برنز فردا (سه‌شنبه) به روی تشک می‌رود.

سکته عجیب گرایی مقابل حریف سوئدی! 

باخت محمدعلی گرایی به حریف سوئدی همه را شوکه کرد. در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر آلکس کسیدیس از سوئد به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه عجیب ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. او در همان ابتدا توانست حریف را خاک کند. اعتراض مربی سوئد باعث شد تا داوران فیلم را بازبینی کنند و بعد از بازبینی این ۲ امتیاز را به دلیل استفاده از پا از گرایی گرفتند. با اینکه گرایی با یک امتیاز داور در پی اخطار حریف از کشتی گیر سوئدی جلو بود، در یک غافلگیری خاک شد و بازهم با خطایی که داوران گرفتند، ۲ امتیاز داد. در پی اعتراض مربیان ایران، داور یک امتیاز دیگر هم به کشتی گیر سوئدی داد تا در پایان ۳ دقیقه اول، کشتی ۵ بر یک به سود حریف شود. در ۳ دقیقه دوم هم گرایی هجومی کار را آغاز کرد و در حالی که می‌رفت حریف را به پُل بزند، با یک فیتوی دیدنی از سوی کشتی گیر سوئدی مواجه شد. این فن هم ۴ امتیاز داشت تا کشتی ۹ بر یک شود. با این نتیجه گرایی بازنده این مبارزه سرنوشت ساز شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

با پیروزی محمدعلی گرایی یک مسابقه با برنده مولداوی و لهستان دارد که در صورت پیروزی در این مسابقه صاحب سهمیه المپیک می شود و به دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز با کاراپت چالیان از ارمنستان خواهد رفت. 

گرایی پیش از این باخت، بعد از استراحت در دور نخست در دور دوم با کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی پیکار کرد. در این وزن ۳۸ نفر حضور دارند. گرایی که با دشوارترین قرعه ممکن در دور دوم روبه رو شده بود، در مصاف با «کیم هیون وو» قهرمان المپیک و جهان یک نمایش خیره کننده داشت.

Image result for ‫محمدعلی گرایی‬‎

گرایی در حالی که با حملات حریف کره‌ای مواجه شده بود، با هشیاری بالا توانست حریفش را به پل بزند. او بعد از ثانیه‌هایی بار دیگر کیم را خاک کرد. در حالی که فرنگی کار کره‌ای در پی جبران نتیجه بود، بار دیگر توسط گرایی خاک شد تا کشتی در کمتر از دو دقیقه با نتیجه ۸-۰ به سود فرنگی کار ایرانی به پایان برسد. 

گرایی در دومین مبارزه برابر الوین مورسالیف، دارنده دو مدال برنز جهان از آذربایجان به روی تشک رفت و با اجرای سالتوبارانداز و خاک کردن حریف اجازه خودنمایی به او نداد و با نتیجه قاطع 7 بر صفر این حریف را از پیش روی برداشت و راهی یک چهارم نهایی شد تا به یک قدمی سهمیه المپیک و مدال برسد.

در همین وزن، رومن ولاسوف، فرنگی کار مطرح روس و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در مرحله یک هشتم نهایی مقابل دیلموخامدوف از قزاقستان میزبان تن به شکست سه بر صفر داد و از صعود به یک چهارم نهایی بازماند. ولاسوف پیش از این حریفان خود از چین و بلغارستان را به ترتیب با نتایج هشت بر صفر و یازده بر صفر از پیش روی برداشته بود. در صورت صعود کشتی‌گیر قزاق به فینال، ولاسوف راهی گروه بازنده‌ها می‌شود تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند، وگرنه این کشتی گیر نامدار حذف می شود.

منجزی معجزه نکرد و در سنگین وزن به رده بندی رسید

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۳۱ کشتی گیر حضور دارند، امیر قاسمی منجزی در دور نخست با نتیجه سه بر یک مقابل استپان داوید از چک به پیروزی رسید. با اینکه در ابتدا داوران به فرنگی کار ایرانی یک اخطار و به حریف یک امتیاز دادند، در ادامه خاک شدن استپان داوید، ۲ امتیاز برای قاسمی منجزی در پی داشت. همچنین یک امتیاز دیگر با اخطار به حریف به فرنگی کار سنگین وزن ایرانی رسید تا او سه بر یک برنده این مبارزه شود. 

امیر قاسمی منجزی، نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال‌ طلای آسیا در دومین مبارزه خود، برابر سرگئی سیمینوف قهرمان ۲۰۱۸ جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در حالی که ۴ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود عقب بود، در سه دقیقه دوم با حمله‌های مداوم حریف خود را از نفس انداخت و در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در سومین مبارزه برابر حریف ازبک ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن راهیابی به نیمه نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شد. قاسمی منجزی در سال ۲۰۱۶ هم سهمیه المپیک گرفت اما ملی پوش ایران در المپیک ریو نبود.

Image result for ‫قاسمی منجزی‬‎

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
این کره ایها فقط به لطف داور و حق کشی قهرمان المپیک و جهانی میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
حسود هرگز نیاسود
بنا باید برکنار بشه فقط ادعا داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
شما ميدانيد كشتي فرنگي چي هست
کشتی گیران و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی آبروی ایران و ایرانی ها را در جهان بردند. خجالت بکشد این چه نتایجی است که گرفتید!
چنین گفت رستم به اسفندیار / یکی مرد جنگی به از صد هزار
به هرحال مربی بهتر از بنا در ایران نداریم و باید کمی بیشتر صبر کرد و البته حمایت از سوی مسیولان
چرا کم و کاستی ها و دیگر ضعف ها را فقط به گردن مربی می اندازیم.
چه امكانات به اين كشتي گيرا دادن كه انتظار مدال داريد ؟ با اين وزارت ورزش فشل تا اينجا هم بچه ها شاهكار كردن .
حالم به خورد از این تیم و کادر فنی. خدا ازتان نگذرد.
فقط منجزی
وجدانا کدوم امکانات و کدوم حقوق درست و حسابی ب این کشتی گیرا دادید ک اینهمه توقع دارید ازشون..بخدا خیلی مرد هستن ک همین نتایجو گرفتن...بهتر از محمد بنا نداریم واس کشتی فرنگی ولی چی دادیم بهشون ک اینجور داریم ازشون بازخواست میکنیم
اگر 5درصد بودجه ای که در اختیار فوتبال قرار می دن به کشتی اختصاص دهند مطمئنا ایران همیشه قهرمان جهان خواهد بود کشتیگیری که تو اجاره خانه اش مونده دیگه چه انتظاری ازش دارین.
وقتی سیاسیون وارد تمام فدراسیونهای ورزشی میشوند، باید منتظر اتفاقات بدتری هم باشیم. جای سیاست و سیاسیون در ورزش نیست.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی